سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

مقاله و تحقیق -پرسشنامه - پیشینه تحقیق - پاورپوینت

دانلود پرسشنامه های علوم تربیتی با کیفیت بالا و فایل های آماده مبانی نظری و پیشینه تحقیق با قابلیت ویرایش و طرح توجیهی جدید و هم چنین جزوه و کتاب های خلاصه شده درسی را با بالاترین کیفیت برای شما آماده کردیم و به صورت 24 ساعته پشتیبان شما هستیم

جستجو

شبکه های اجتماعی

پاورپوینت واحد تقطیر ناپیوسته

برجهای سینی دار مشخصات عمومی پوسته وسینی ها سینی های کلاهکی سینی های مشبک تقطیر تقطیر دیفرانسیلی یا ساده
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل ppt
حجم فایل 674 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت واحد تقطیر ناپیوسته

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تئوری آزمایش :

برجهای سینی دار

 

برجهای سینی داراستوانه هایی عمودی هستند که در آنها مایع و گاز به صورت مرحله ای در سینی ها و یا صفحات ، تماس حاصل می نمایند . به این صورت که گاز از پایین به بالا و از طریق روزنه های موجود در صفحات به صورت حباب درآمده وبه درون مایع پراکنده می شود و ایجاد کف می کند .
گاز و مایع سپس از یکدیگر جدا شده و به سمت صفحات بعدی حرکت می کنند .

 

نتیجة کلی ، یک تماس چند مرحله ای متقابل است . با وجود آنکه در هر مرحله یک جریان متقاطع گاز مایع وجود خواهد داشت ، هر صفحة برج به منزله یک مرحله در نظر گرفته می شود ، زیرا تماس کافی بر روی هر صفحه انجام شده و پس از نفوذ فازها از یکدیگر دو فاز از هم جدا می شوند .
بروز پدیده هایی که درزیر آورده شده است سبب کاهش راندمان یک برج سینی دار خواهد شد:
 
1- ماندگی ( Entrainment ) :
سرعت بالای گاز سبب می شود تا قطرات ریزی از مایع به طرف سینی بالا حرکت کنند که در نتیجة این عمل کاهش اختلاف غلظت ( عامل اصلی انتقال جرم ) ودر نهایت کاهش راندمان سینی خواهد بود .

2) پدیدة طغیان ( Flooding ) :

در اثر افزایش شدت گاز افت فشار افزایش یافته و سطح مایع در محل ریزش باز هم بالاتر خواهد رفت ، تا همسطح مایع موجود در سینی بالایی گردد ، اگر باز هم شدت گاز افزایش یابد ، مایع از بالای برج خارج می شود.
 

3) پدیدة انسداد ( Priming ) :

 

در این حالت در اثر سرعت زیاد گاز کفی پایدار در فضای بین صفحات ایجاد شده و مقدار زیادی از مایع توسط گاز از یک سینی به سینی دیگر حمل می شود .
و...........